Дистанційне навчання

 




Що гальмує процес навчання на відстані від школи.

Нині школярі на дистанційному навчанні – в умовах карантину інших варіантів немає. Замість класу – кімната свого помешкання, навчання – через комп’ютер, учитель на зв’язку, але не може зробити зауваження щодо поведінки…

А може, так справді краще?

І не треба витрачати час на дорогу до школи і назад, не треба сидіти в переповненому класі…

Та з’ясувалося, що не все так.

«Після двох тижнів карантину, стало добре зрозуміло, що специфіка дистанційного навчання підходить не всім. Навіть ті вчителі, які добросовісно виконують роботу та прикладають неабиякі зусилля, аби забезпечити учням знання через екрани комп’ютерів, зазнають чималих незручностей. Для когось вони не значні, а для декого – дуже істотні.  Про основні недоліки “дистанційки” написала вчителька, яка є одночасно мамою, у соцмережах», повідомляє Всеосвіта.

І називає основні недоліки дистанційного навчання.

1.Технічне забезпеченняСмартфони є практично у всіх, а осьособисті комп’ютери та планшети – не в кожного. А через смартфони систематично виконувати домашні завдання не зручно. До того ж,  комп’ютер, який є в сім’ї, то зазвичай використовують всі члени родини, до того ж, якщо батьки працюють віддалено, то їм він потрібен для роботи так само, як дитині для навчання.

2.  Низька якість інтернет-зв’язкуНерідко сайти і відео-уроки не завантажуються.

3. Санітарні норми Правила передбачають, що учні 5-9 класів можуть знаходитися перед екранами не більше, ніж 20-25 хвилин за урок і не більше 3-х уроків на день.

4. Обсяги та терміни здачі домашніх завдань. Враховуючи можливості учнів, навчання не може тривати 24/7. А під час дистанційного навчання буває по-різному

5. Різноманітність інтернет-ресурсів. Кожен вчитель може вільно обирати інструменти для дистанційного навчання. То ж принцип єдності дещо прорушується, бо технічно забезпечити доступ до всіх ресурсів не завжди вдається.

6. Психоемоційний та фізичний станВ умовах тривалого карантину порушується звичний ритм дня. Діти не можуть вийти на прогулянку, поспілкуватися з однолітками, а це все негативно впливає на їх самопочуття.

То ж Всеосвіта радить, аби:

вчителі з розумінням ставилися до школярів.

всі домашні завдання дітям дублювалися за допомогою друкованих підручників, виданих навчальним закладом.

Інтернет-завдання мали рекомендований характер.

остаточне оцінювання виконання домашніх завдань здійснювалося після завершення карантину.

Ілюстрація з відкритих інтернет-ресурсів


Дистанційне навчання під час карантину

Дистанційне навчання стало новим та стресовим випробуванням як для батьків, так і для вчителів та адміністрації навчальних закладів. Стрес знижує продуктивність, тож його треба намагатись знижувати. 

Поради щодо дистанційного навчання для батьків:

  • Підтримувати комунікацію із класним керівником, який моніторить ситуацію, та є посередником між викладачами, батьками, адміністрацією. Зручно використовувати месенджери: Вайбер, Телеграм. Але не забувати про часові рамки. 
  • Обмінюватися інформацією зі вчителем на рівні фактів, а не емоцій. Є проблема — треба її констатувати, але без негативу.
  • Молодших школярів треба контролювати та допомагати. Якщо виникла необхідність, звертатися до вчителя, який може витратити час уроку на пояснення технічних питань. Водночас багато учнів розбираються у гаджетах краще за викладача. 
  • Якщо у родині 2 чи більше дітей, яким треба одночасно займатися, треба якомога раніше повідомити про це класного керівника. Можна підлаштувати графік в індивідуальному порядку або комбінувати екранний час із завданнями, які можно зробити у зошиті, і так далі. Можливі індивідуальні консультації вчителя. 
  • Вчитель відмовляється “виходити онлайн” до учнів — також повідомити класного керівника. Єдиного алгоритму немає, але бажано, щоб зоровий контакт був хоча б раз на тиждень. 
  • Мотивувати дитину до навчання. Розповідати, як ті чи інші знання знадобляться в реальному житті.


























Немає коментарів:

Дописати коментар